Erdoğan Büyükkasap Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen mezuniyet töreni, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Törende, Tıp Fakültesi 5. sınıf öğrencisi Begüm Cemile Çalayer’in seslendirdiği türküler katılımcılardan büyük beğeni topladı.
Program, 13. dönem mezunlarını temsilen dönem birincisi Dr. Hilal Kaygusuz’un konuşmasıyla devam etti. Kaygusuz, konuşmasında fakültenin kısa sürede elde ettiği önemli başarıları anlatarak, Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS) başarı oranındaki yükseliş ile uluslararası sıralamalardaki gelişmelere dikkat çekti. Eğitim süreçlerinde kendilerine destek olan ailelerine, öğretim üyelerine ve tüm paydaşlara teşekkür eden Kaygusuz, mezun olan arkadaşlarına meslek hayatlarında başarılar diledi.
Törende konuşan EBYÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. A. Mecit Kantarcı ise 2007 yılında kurulan Tıp Fakültesi’nin kısa sürede önemli başarılara imza attığını belirtti. Erzincan’ın Türk tıp tarihindeki köklü yerine vurgu yapan Kantarcı, fakültenin eğitim ve sağlık hizmetleri alanında ülkenin önde gelen tıp fakülteleri arasında yer almaya başladığını ifade etti.
Mezun öğrencilere seslenen Kantarcı, “Yıllar süren emek ve özverinin ardından bugün mezuniyet sevincini yaşıyorsunuz. Bilgi, empati, sabır ve fedakârlık gerektiren kutsal bir mesleğe adım atıyorsunuz. Bilgiyi takip edin, yeniliklere açık olun. Mesleğinizi icra ederken insan ve vatan sevgisini ön planda tutmayı, etik değerlere bağlı kalmayı unutmayın” dedi.
Konuşmasının sonunda mezunlara yeni yaşamlarında başarılar dileyen Kantarcı, “İsabetli bir fikir ömür boyu aydınlık getirir” sözleriyle genç hekimlere tavsiyelerde bulundu.
Program kapsamında yıl içerisinde doçentlik unvanı alan akademisyenler için cübbe giyme töreni de gerçekleştirildi. Ardından mezun öğrencilere diplomaları ve çeşitli hediyeleri takdim edildi.
Tören, hekimlik yemininin edilmesi, toplu fotoğraf çekimi ve mezunların kep atmasıyla sona erdi. Yeni mezun olan 115 hekim, büyük bir gurur ve coşku içerisinde meslek hayatlarına uğurlandı.



